Canal RSS

“Orixe e identidade de Cristóbal Colón: Repercusións económicas para Galicia”

MESA DEBATE

Día: xoves 14 de marzo de 2013

Hora: 20:00

Lugar: Salón de Actos do Sexto Edificio do Museo de Pontevedra (rúa do Padre Amoedo Carballo, 3)

“Orixe e identidade de Cristóbal Colón: Repercusións económicas para Galicia”

 

Luciano Sobral, Alcalde Poio

Luciano Sobral, Alcalde Poio

Luciano Sobral Fernández

Alcalde de Poio polo BNG

josc3a9-martinho-montero-santalha

José Martinho Montero Santalha

Univ. de Vigo. Profesor de Lingua e Literatura Galega. Presidente da Academia Galega da Lingua Portuguesa. Especialista na lingua de Colón.

xulio-pardellas-de-blasXulio Pardellas de Blas

Doutor en Economía e profesor de Economía Aplicada na Universidade de Vigo. Membro da Asociación Española de Expertos Turísticos en Turismo. As súas liñas de investigación oriéntanse ao desenvolvemento local e á economía do turismo)

doval

Modesto Manuel Doval Montes

Investigador e divulgador da Teoría Coloniana. Fundador da Asociación Cristóbal Colón Galego)

MODERA

José Carlos Valle Pérez

José Carlos Valle Pérez

Carlos Valle

Director do Museo de Pontevedra

O Ateneo de Pontevedra e a Asociación Cristóbal Colón Galego organizan o  2º debate “Orixe e identidade de Cristóbal Colón. Repercusións económicas para Galicia” no que intervirán Luciano Sobral Fernández (alcalde de Poio), José Martinho Montero Santalha (profesor de Lingua e Literatura Galega), Xulio Pardellas de Blas (Doutor en Economía e profesor de Economía Aplicada na Universidade de Vigo) e Modesto Manuel Doval Montes (investigador e divulgador da Teoría Coloniana).

O debate estará moderado polo director do Museo de Pontevedra, Carlos Valle.

A actividade terá lugar o vindeiro xoves 14 de marzo, ás 20 horas, no Salón  de Actos do Sexto Edificio do Museo de Pontevedra (rúa do Padre Amoedo Carballo, 3), e conta coa colaboración da Deputación Provincial e do propio Museo de Pontevedra.

Sinopse do debate:

O debate abordará a verdadeira identidade de Colón: ¿Pedro Madruga? (a súa fala, os seus costumes, os seus escritos e firma, os seus coñecementos de navegación, etc); e as repersucións turísticas, económicas e políticas desta Teoría para Galicia.

El acto fue presentado por el presidente del Ateneo de Pontevedra, Xaime Toxo y moderado por Carlos Valle Director do Museo de Pontevedra. Modesto Manuel Doval habló sobre los puntos de encuentro que se dan entre la identidad de Cristóbal Colón y Pedro Madruga, entre otras cosas, las amistades comunes, los vínculos familiares, edad parecida, el origen noble de Colón, así como en el hecho de que la “aparición”, en la historia, de Cristóbal Colón se produce cuando Pedro Madruga “desaparece”…

cimg9761-2-copyJosé Martinho Montero Santalha, Profesor de Lingua e Literatura Galega y Presidente da Academia Galega da Lingua Portuguesa destacó la evidencia de que Colón no hablaba el dialecto genovés, y sí un castellano correcto con rasgos claramente gallegos y lusistas. Según sus palabras, en sus escritos hay muchas palabras exclusivas del gallego que no son comunes en el castellano de la época tales como, corda, boi, deter, custe o “con”, entre muchas otras. También destacó la importancia de la toponimia del descubrimiento  con nombres tales como Xallas, A Puntada, A lanzada y otros únicos de las Rías Baixas.

Xulio Pardellas de Blas, Doutor en Economía e profesor de Economía Aplicada na Universidade de Vigo. Miembro de la Asociación Española de Expertos Turísticos en Turismo, habló del enorme potencial que tendría una ruta turística de la teoría gallega en la comarca de Pontevedra. La propuesta sería un recorrido, desde la casa de Colón en Porto Santo (Poio) y las propiedades de esta familia, pasando por la Moureira donde se construyó la nao Gallega. El número anual de turistas que visitan Galicia se cifra en 1.500.000, y se podría estimar la afluencia de unos 500.000 en una oferta como ésta, generando unos importantes ingresos para la zona si se implementa con actividades relacionadas. Finalmente destacó que para que esto suceda deben de confluir sin complejos una apuesta en firme tanto política como académica con respecto a la tesis gallega.

Luciano Sobral, Alcalde de Poio, se sumó a la necesidad de unir fuerzas entre las administraciones para dar un impulso a la potencialidad turística e histórica de la zona de la teoría gallega. Recordando el esfuerzo hecho para la restauración de la casa de la familia Colón en Porto Santo (Poio), hoy Casa Museo de Colón.

Al finalizar el debate, el Director del Museo de Pontevedra Carlos Valle, anunció la próxima comparecencia de la jefa del Servicio de restauración del IPCE (Instituto del Patrimonio Cultural de España) que dará una conferencia.

Organizado por:

logoasocolon-1-21ateneomuseo

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: